GERD ARNTZ (1900-1988) - Alemanya
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxvVzURXOqV6YaJX9TSOR3vTIymVX4qP7laZ8sVUt4guaklPsd797yAyHqrcWkcxCjklNIY1T8UY-mdS4VZCaCToqIYSXWcY69bIR1CsN45Mkhm_J-s0wLNKd1RazfJ8PTKbzctyU6oxY/s640/Captura+de+pantalla+2018-02-04+a+les+10.44.08.png)
Aspectes gràfics:
Colors plans / Futura / Estructura predefinida / Contrast entre blanc i negre
Aspectes sígnics:
Ordre / Comunicació simplificada i efectiva
* infografia
* pictogrames
HERBERT BAYER (1900-1985) - Àustria
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiIcj4gzKT13n0IZeiCxlazn8nbOZGtm0l9kyIQ6TEyLCasyMGuVTR0L3Qb8hR10jfmq-QQ0QQYyku3p6-7DO05JmcgQMY8TCuRwefft091wWxzq_T9A2bl0XSax-biXv9VW5-7DOg7plE/s640/Herbert-Bayer.jpg)
Aspectes gràfics:
Fotomuntatge / Architype Bayer (Sans Serif) / Mínúscules / Minimalisme / Geometria pura
Aspectes sígnics:
Racionalisme / Disseny funcional
* Bauhaus
* Disseny interiors
* Disseny expositiu
* Tipografia
* Publicitat
HERBERT MATTER (1907-1984) Suïssa
Fotomuntatge / Composicions dinàmiques
Aspectes sígnics:
Innovació / Trencar esquemes / Surrealisme
* Procés gràfic / fotomuntatge
* Identitat corporativa / Publicitat
ERIK NITSHE (1908-1998) - Suïssa
Aspectes gràfics:
Il·lustració / Abstracció
Aspectes sígnics:
Innovació / Representació àmbit de la ciència i la tecnologia
* fotomuntatge / dissenyador editorial / il·lustració / tipografia
JOSEF MÜLLER-BROCKMANN (1914-1996) - Suïssa
Aspectes gràfics:
Pal sec / Retícula / Asimetria / Colors plans / Harmonia visual / Formes geomètriques simples
Aspectes sígnics:
Dinamisme / Objectivitat / Claredat / Senzillesa / Disseny funcional / Musicalitat
* estil suís
* retícula
* disseny gràfic
* disseny editorial
PAUL RAND (1914-1996) - EUA
Aspectes gràfics:
Colors plans / Composicions dinàmiques / Criteris gràfics adaptats a l'encàrrec
Aspectes sígnics:
Innovació / Creativitat / Propostes trencadores i enginyoses / Diversitat / Polifacètic
* disseny gràfic
* identitat corporativa
* disseny editorial
* publicitat
HERB LUBALIN (1918-1981) - EUA
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjZgBIvfw6eR3donASkDQf5e8KZW5BHtVN2MkSkTQWe9aoZqqgNnZvu9i9gkPG0XumviVWuWYCWhd40xzWAGsn6KAeWZE0md1fn_cGk-CuHGknSrPVm_w65j5lyjLtxmwP-ob1duuIo7Xw/s640/Captura+de+pantalla+2018-02-04+a+les+13.34.16.png)
* títols de crèdit
* disseny gràfic
OTL AICHER (1922-1991) - Alemanya
Aspectes gràfics:
Disseny reticular / Tipografia Rotis / Colors plans
Aspectes sígnics:
Innovació / Modernitat / Ordre / Senzillesa / Comunicació efectiva i funcional
* tipografia
Aspectes gràfics:
Superposició de capes / visions tridimensionals / Colors plans
Aspectes sígnics:
Innovació / Modernitat / Comunicació interactiva efectiva i funcional
Aspectes gràfics:
Colors plans / Formes corbes / Criteris gràfics adaptats a l'encàrrec
Aspectes sígnics:
Innovació / Creativitat / Disseny institucional - Dissenyador crític
Aspectes gràfics:
Colors plans / Retícula / Figures geomètriques / Traç lliure - Cal·ligrafia
Aspectes sígnics:
Innovació / Creativitat / Establir cincle entre disseny oriental i disseny occidental
Aspectes gràfics:
Colors plans / Figures geomètriques
Aspectes sígnics:
Aspectes gràfics:
Helvetica / Geometria pura / Colors plans / Retícula / Estructura definida / Tipografia Our Bodoni
Aspectes sígnics:
Racionalisme / Disseny funcional / Disseny atemporal / Minimalisme
Aspectes gràfics:
Composició desordenada / Tipografies Pal Sec modificades / Superposició d'elements
Aspectes sígnics:
Innovació / Disseny juvenil, dinàmic, fresc, atrevit, trencador
Aspectes gràfics:
Composició desordenada / Superposició d'elements / Textures digitals / Fotomuntatge
Aspectes sígnics:
Innovació / Disseny juvenil, dinàmic, fresc, atrevit, trencador
Aspectes gràfics:
Composició lliure / Traç irregular / Il·lustració / Colors plans
Aspectes sígnics:
Innovació / Disseny dinàmic, fresc, atrevit, desenfadat
Aspectes gràfics:
Disseny pixelat / blanc i negre / Tipografia Chicago, Athens, San Francisco, New York, Toronto /
Aspectes sígnics:
Innovació / Disseny funcional per a una nova tecnologia
TIPOGRAFIA / DISSENY / ART
«El Texto es plural. Esto no solamente quiere decir que tiene varios sentidos, sino que realiza el plural mismo del sentido: un plural irreductible (y no solamente aceptable). El Texto no es coexistencia de sentidos, sin paso, sin travesía: no puede, pues, depender de una interpretación. incluso liberal, sino de una explosión, de una diseminación. El plural del Texto se apega. en efecto, no a la ambigüedad de sus contenidos. sino a lo que podríamos llamar la pluralidad estereográfica de los significantes que lo tejen (etimológicamente, el texto es un tejido) .» — DE LA OBRA AL TEXTO, de Roland Barthes.
L'art conceptual desplaça la importància del subjecte per focalitzar-la en el concepte. Pel que fa a la concepció de l'obra com a text, els artistes utilitzen el llenguatge com a element fonamental de l'obra tractant-lo amb component lúdic.
EL TEXT CONCEPTUAL:
El punt de partida són conceptes, reflexions o preguntes que donen peu a la participació per part de l'espectador.
ALLEN RUPPERSBERG (1944)
EDWARD RUSHA (1937)
JOSEPH KOSUTH (1945)
LAWRENCE WEINER (1942)
ROBERT MONTGOMERY (1972):
STEFAN SAGMEISTER (1962):
EL TEXT POÈTIC:
En aquest cas es tendeixen a jocs de paraules que poden tenir dobles sentits i per tant la funció és principalment lúdica.
PEREJAUME (1957)
JOAN BROSSA (1919)
EL TEXT COM A DOCUMENT:
S'utilitza el recurs del text per transmetre dades o missatges objectius, comptant amb una visió crítica i fins i tot de denúncia.
WALKER EVANS
IGNASI ABALLÍ (1958)
ON KAWARA (1966)
EL TEXT EXPRESSIONISTA:
El text és un element més de l'obra pictòrica, el text és purament gestual.
ANTONI TÀPIES (1923)
CY TWOMBLY (1928)
EL TEXT POLÍTIC:
S'utiliza el text com a mitjà per a transmetre missatges de denúncia social, al mateix temps suposa un exercici de reflexió per part de l'espectador.
BARBARA KRUGER (1945)
JENNY HOLZER (1950)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgio7HmxvbqieB0clyRi0-yP9cP709D4UfV-WZLL5KEHr3E5xQH1mU2EVrD0cicxmTLajX2fd0lxr8c2-sGNDOZe1aJxwWXvnvkDLkLuhawUQ86ynGx0Ok6nQbnR5T7-MckVD0gM1vRH0aj/s320/11-large.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisfovPSwOK4sLAuQEhzfLqgrLNygehPWzCQgeZUeaRXy7wr8dH3OBzr920O8wXISW_Rcaiwb9wKyHUGEb7B7QmZ__1vNhufDt7b3g735g1KND05r1jReZVUKOOKcxhdm88qySqoYs6ODQA/s320/6ScrippsPier01BW.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjcA9KnCS_Hn31IaDmt_EvwSlzTRmmZOKBVWYKOr0gJiBx3CTCxkRi2wTXXxMwpZdgkBa1yw2KKJ1blsDE4wzeNBq2XdBcy_3v0oAzIXDUePXDcSDX5u5Byfy5cbgbJbMWBTz0X6iWMANf3/s1600/baixa+%25283%2529.jpeg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg0xmxnk4DgA7UeFTJvmIO_rhkmbJDqxUleTSsxNwHGLTtR-S8MhHhQoyuRTAuRniRHbJg0cOkhTAZ4T12Uz8BUo_ab6L1LQvnM8H1Y3UXGND-g7UZFGrg16I_38NUT4ooblOvljSjXZ87U/s1600/baixa+%25282%2529.jpeg)
ROGELIO LÓPEZ CUENCA (1937)
VISIONATS:
1. JOSEF ALBERS:
5. SOL LEWITT:
15. LYGIA PAPE:
16. WASSILY KANDINSKY:
29. OLGA ROZANOVA:
52. VERENA LOEWENSBERG:
Il·lustració / Abstracció
Aspectes sígnics:
Innovació / Representació àmbit de la ciència i la tecnologia
* fotomuntatge / dissenyador editorial / il·lustració / tipografia
JOSEF MÜLLER-BROCKMANN (1914-1996) - Suïssa
Aspectes gràfics:
Pal sec / Retícula / Asimetria / Colors plans / Harmonia visual / Formes geomètriques simples
Aspectes sígnics:
Dinamisme / Objectivitat / Claredat / Senzillesa / Disseny funcional / Musicalitat
* estil suís
* retícula
* disseny gràfic
* disseny editorial
PAUL RAND (1914-1996) - EUA
Colors plans / Composicions dinàmiques / Criteris gràfics adaptats a l'encàrrec
Aspectes sígnics:
Innovació / Creativitat / Propostes trencadores i enginyoses / Diversitat / Polifacètic
* identitat corporativa
* disseny editorial
* publicitat
HERB LUBALIN (1918-1981) - EUA
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjZgBIvfw6eR3donASkDQf5e8KZW5BHtVN2MkSkTQWe9aoZqqgNnZvu9i9gkPG0XumviVWuWYCWhd40xzWAGsn6KAeWZE0md1fn_cGk-CuHGknSrPVm_w65j5lyjLtxmwP-ob1duuIo7Xw/s640/Captura+de+pantalla+2018-02-04+a+les+13.34.16.png)
* disseny gràfic
* publicitat
* tipografia
SAUL BASS (1920-1996) - EUA
* disseny gràfic
OTL AICHER (1922-1991) - Alemanya
Aspectes gràfics:
Disseny reticular / Tipografia Rotis / Colors plans
Aspectes sígnics:
Innovació / Modernitat / Ordre / Senzillesa / Comunicació efectiva i funcional
* tipografia
* pictogrames
* senyalització
* identitat corporativa
Aspectes gràfics:
Superposició de capes / visions tridimensionals / Colors plans
Aspectes sígnics:
Innovació / Modernitat / Comunicació interactiva efectiva i funcional
* Gràfica interactiva
* Comunicació visual
MILTON GLASER (n. 1929) - EUA
Aspectes gràfics:
Colors plans / Formes corbes / Criteris gràfics adaptats a l'encàrrec
Aspectes sígnics:
* disseny gràfic
* identitat corporativa
* disseny editorial
IKKO TANAKA (1930-2002) Japó
Aspectes gràfics:
Colors plans / Retícula / Figures geomètriques / Traç lliure - Cal·ligrafia
Aspectes sígnics:
* Disseny editorial / Cartellisme
* Imatge corporativa
* Tipografia / Cal·ligrafia
Aspectes gràfics:
Colors plans / Figures geomètriques
Aspectes sígnics:
Innovació / Creativitat /
* Disseny gràfic ambiental
* Senyalística
MASSIMO VIGNELLI (1931-2014) - Itàlia
Aspectes gràfics:
Helvetica / Geometria pura / Colors plans / Retícula / Estructura definida / Tipografia Our Bodoni
Aspectes sígnics:
Racionalisme / Disseny funcional / Disseny atemporal / Minimalisme
* disseny de producte
* disseny gràfic
* identitat corporativa
* disseny de la informació
PAULA SCHER (n.1948) - EUA
Composició desordenada / Tipografies Pal Sec modificades / Superposició d'elements
Aspectes sígnics:
Innovació / Disseny juvenil, dinàmic, fresc, atrevit, trencador
* disseny gràfic
* tipografia
* identitat corporativa
APRIL GREINMAN (n. 1948) - EUA
Aspectes gràfics:
Composició desordenada / Superposició d'elements / Textures digitals / Fotomuntatge
Aspectes sígnics:
Innovació / Disseny juvenil, dinàmic, fresc, atrevit, trencador
* disseny gràfic experimental
* disseny editorial
JAVIER MARISCAL (n.1950) - Espanya
Aspectes gràfics:
Composició lliure / Traç irregular / Il·lustració / Colors plans
Aspectes sígnics:
Innovació / Disseny dinàmic, fresc, atrevit, desenfadat
* disseny gràfic
* disseny de producte
* disseny editorial
* identitat corporativa
* il·lustració / còmic
SUSAN KARE (n.1954) - EUA
Disseny pixelat / blanc i negre / Tipografia Chicago, Athens, San Francisco, New York, Toronto /
Aspectes sígnics:
Innovació / Disseny funcional per a una nova tecnologia
* disseny gràfic
* pictogrames
* tipografia
* pixel art
«El Texto es plural. Esto no solamente quiere decir que tiene varios sentidos, sino que realiza el plural mismo del sentido: un plural irreductible (y no solamente aceptable). El Texto no es coexistencia de sentidos, sin paso, sin travesía: no puede, pues, depender de una interpretación. incluso liberal, sino de una explosión, de una diseminación. El plural del Texto se apega. en efecto, no a la ambigüedad de sus contenidos. sino a lo que podríamos llamar la pluralidad estereográfica de los significantes que lo tejen (etimológicamente, el texto es un tejido) .» — DE LA OBRA AL TEXTO, de Roland Barthes.
L'art conceptual desplaça la importància del subjecte per focalitzar-la en el concepte. Pel que fa a la concepció de l'obra com a text, els artistes utilitzen el llenguatge com a element fonamental de l'obra tractant-lo amb component lúdic.
EL TEXT CONCEPTUAL:
El punt de partida són conceptes, reflexions o preguntes que donen peu a la participació per part de l'espectador.
ALLEN RUPPERSBERG (1944)
EDWARD RUSHA (1937)
LAWRENCE WEINER (1942)
ROBERT MONTGOMERY (1972):
STEFAN SAGMEISTER (1962):
EL TEXT POÈTIC:
En aquest cas es tendeixen a jocs de paraules que poden tenir dobles sentits i per tant la funció és principalment lúdica.
PEREJAUME (1957)
JOAN BROSSA (1919)
EL TEXT COM A DOCUMENT:
S'utilitza el recurs del text per transmetre dades o missatges objectius, comptant amb una visió crítica i fins i tot de denúncia.
WALKER EVANS
IGNASI ABALLÍ (1958)
ON KAWARA (1966)
EL TEXT EXPRESSIONISTA:
El text és un element més de l'obra pictòrica, el text és purament gestual.
ANTONI TÀPIES (1923)
CY TWOMBLY (1928)
EL TEXT POLÍTIC:
S'utiliza el text com a mitjà per a transmetre missatges de denúncia social, al mateix temps suposa un exercici de reflexió per part de l'espectador.
BARBARA KRUGER (1945)
JENNY HOLZER (1950)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgio7HmxvbqieB0clyRi0-yP9cP709D4UfV-WZLL5KEHr3E5xQH1mU2EVrD0cicxmTLajX2fd0lxr8c2-sGNDOZe1aJxwWXvnvkDLkLuhawUQ86ynGx0Ok6nQbnR5T7-MckVD0gM1vRH0aj/s320/11-large.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisfovPSwOK4sLAuQEhzfLqgrLNygehPWzCQgeZUeaRXy7wr8dH3OBzr920O8wXISW_Rcaiwb9wKyHUGEb7B7QmZ__1vNhufDt7b3g735g1KND05r1jReZVUKOOKcxhdm88qySqoYs6ODQA/s320/6ScrippsPier01BW.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjcA9KnCS_Hn31IaDmt_EvwSlzTRmmZOKBVWYKOr0gJiBx3CTCxkRi2wTXXxMwpZdgkBa1yw2KKJ1blsDE4wzeNBq2XdBcy_3v0oAzIXDUePXDcSDX5u5Byfy5cbgbJbMWBTz0X6iWMANf3/s1600/baixa+%25283%2529.jpeg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg0xmxnk4DgA7UeFTJvmIO_rhkmbJDqxUleTSsxNwHGLTtR-S8MhHhQoyuRTAuRniRHbJg0cOkhTAZ4T12Uz8BUo_ab6L1LQvnM8H1Y3UXGND-g7UZFGrg16I_38NUT4ooblOvljSjXZ87U/s1600/baixa+%25282%2529.jpeg)
ROGELIO LÓPEZ CUENCA (1937)
VISIONATS:
GEOMETRIA / DISSENY / ART
1. JOSEF ALBERS:
2. ANNI ALBERS:
3. FRANK STELLA:
4. MAX BILL:
6. PETER HALLEY:
7. VARVARA STEPÁNOVA:
8. VICTOR VASARELY:
9. BRIDGET RILEY:
10. HILMA AF KLINT:
11. MATT MULLICAN:
12. PIET MONDRIAN:
13. ANTON STANKOWSKI:
14. PABLO PALAZUELO:
17. YAYOI KUSAMA:
18. ROY LICHTENSTEIN:
19. GABRIEL OROZCO:
20. SONIA DELAUNAY:
21. LISSITZKY:
22. KAZIMIR MALÉVICH:
23. SOPHIE TAEUBER-ARP:
24. HANS ARP:
25. RICHARD ANUSZKIEWICZ:
26. ALBERT RUIZ VILLAR:
27. REGINA GIMÉNEZ:
28. EMMA KUNZ:
30. LÁSZLÓ MOHOLY-NAGY:
31. ELLSWORTH KELLY:
32. CARMEN HERRERA:
33. RUBEM VALENTIM:
34. TOMMA ABTS:
35. NASREEN MOHAMEDI:
36. HENRYK STAZEWSKI:
37. PAULE VÉZELAY:
52. VERENA LOEWENSBERG: